-->
Dom Pomocy Społecznej w Bończy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej.
Data publikacji strony internetowej: 2015-12-04.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2015-12-04.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-02-11. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Urszula Szałaj, adres poczty elektronicznej: administracjaboncza@dps.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 825774136. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli
1. Pawilon rehabilitacyjno – mieszkalny w Bończy
Do budynku prowadzą dwa wejścia. Do wejścia prowadzą schody, przy których znajdują się podjazdy z poręczą dla osób na wózkach inwalidzkich.
Przy wejściu do budynku brak różnicy poziomów.
Ciągi komunikacyjne, mają odpowiednią szerokość, umożliwiają dwukierunkowy ruch.
W budynku jest toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
Przed budynkiem wydzielono jedno miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych, odpowiednio oznakowane i bezpłatne.
2.Budynek administracyjno-mieszkalny.
Do budynku prowadzą dwa wejścia. Do wejścia od strony północnej prowadzą schody, przy których znajduje się podjazd z poręczą dla osób na wózkach inwalidzkich. Drugie wejście o strony południowej ,schody z poręczą prowadzące do pomieszczeń biurowych.
Budynek ma 2 kondygnacje. Budynek nie posiada windy.
W budynku jest toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
3.Budynek pałacowy.
Do budynku prowadzi dwa wejścia. Do wejścia prowadzą schody ,przy których znajduje się podjazd z poręczą dla osób na wózkach inwalidzkich. Do drugiego wejścia od strony północnej prowadzą schody.
Budynek ma 2 kondygnacje. Budynek nie posiada windy.
Do budynków można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynkach nie ma oznaczeń w alfabecie brajla. Wewnątrz budynku brak oznaczenia kontrastowego.
Na miejscu można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego. Potrzebę skorzystania z usług tłumacza języka migowego, należy zgłosić z co najmniej trzydniowym wyprzedzeniem poprzez :
1.Wysłanie pisma/złożenie wniosku na adres: Dom Pomocy Społecznej w Bończy
22-310 Kraśniczyn,
2.Wysłanie e-maila na adres: administracjaboncza@dps.pl
3.Skontaktowanie się telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej na numer telefonu: 825774136,
4.Skontaktowanie się osobiście zgłaszając się w siedzibie DPS w Bończy w godzinach urzędowania tj. 7⁰- 15⁰⁰.
W budynkach nie są stosowane pętle indukcyjne.